• EN

#BackToReality: the new hashtag for MBN2018

Don’t forget #NeverStopLearning for all our Conferences.

We care so much because we believe on teaching and education and I believe that it is an essential part, mostly for young people but also for those who want to improve, like me, the quality in treating patients.

Together with #NeverStopLearning this year we will also have #BackToReality. What does it mean?

I’d like to come back to reality cause very often during Conferences we lost the practical sense.

We dedicate more time and care to a single problem, sometimes really important, as like as the ALCL it is; but we know it can be beaten, or we can reduce and minimize risks for our patients, just coming back to reality: talking about the choice of patients, the surgical technique and how to avoid complications and to carry out a correct follow up.

In my opinion, the core of a Conference must improve our techniques, our knowledge: how to do a correct selection of Patients, a correct selection of implants, how to to do Surgery in the best way, how to follow the Patients in the post-operative period.

All to improve the results for Patients, which is the only request by them.

#BackToReality during this edition of MBN2018 will go through Courses, Pre-Conference, Live Surgery and Consensus with the aim to stress what is better for our patients.

I wait for you from 12th to 15th December 2018, at City Life at MiCo Conference Center here in Milan.

More info here.

#BackToReality: the new hashtag for #MBN2018 #MaurizioNavaMD Condividi il Tweet
  • IT

#BackToReality: il nuovo hashtag per MBN2018

Non dimenticate il nostro messaggio per tutte le Conferenze #NeverStopLearning.

Ci teniamo molto perché crediamo fortemente nel teaching e nell’education e credo che sia una parte essenziale, soprattutto per i giovani ma anche per quelli come me che vogliono migliorare la loro qualità nel curare le Pazienti.

Insieme a #NeverStopLearning da quest’anno vorrei aggiungere #BackToReality. Cosa vuol dire?

Mi piacerebbe ritornare alla realtà perché molto spesso nelle Conferenze si perde un po’ il senso della praticità.
Si dedica più spazio e attenzione a un solo problema magari importante, come la ALCL, ma che oggi sappiamo può essere sconfitto o comunque possiamo ridurre al minimo i rischi per le nostre Pazienti proprio tornando alla realtà: parlando della selezione delle Pazienti, delle tecniche chirurgiche e di come evitare le complicanze e fare corretti controlli post operatori.

A mio parere il centro di una Conferenza deve portare a migliorare le nostre tecniche, le nostre conoscenze: come fare una corretta selezione delle Pazienti, una corretta selezione degli impianti, come fare nel modo migliore la Chirurgia, come seguire le Pazienti nel post operatorio. Tutto per migliorare i risultati verso le Pazienti, che è l’unica vera richiesta delle Pazienti.

#BackToReality in questa edizione di MBN2018 passerà attraverso i Corsi, la Pre-Conferenza, la Live Surgery, che darà ancora un messaggio più forte, e la Consensus proprio per evidenziare al massimo cosa è meglio fare per le nostre Pazienti.

Non dimenticate, vi aspetto dal 12 al 15 dicembre, a City Life al MiCo Conference Center qui a Milano.

Maggiori informazioni qui.

#BackToReality: il nuovo hashtag per #MBN2018 #MaurizioNavaMD Condividi il Tweet
Dott Maurizio Bruno Nava

Specialista in Chirurgia Plastica Ricostruttiva e Estetica. Chirurgia generale – Oncologia.

Professore a Contratto – Scuola di Specializzazione in Chirurgia Plastica – Università degli Studi di Milano.